15 Eylül 2009 Salı

Apache Derby, Windows Service Gibi Başlatmak


Merhabalar,
Bu aralar bir veteriner otomasyon programı ile uğraşıyorum. Bu programı başka bir şehirdeki bir veterinere göndereceğim. Java yı kullanarak yazmaya başladım ancak istediğim şey karşımdaki kullanıcının bilgisayar bilgisinin çok iyi olmadığını varsayarak, gönderdiğim .jar dosyasını en az işlemle nasıl çalıştırabilir,bunu düşünmeye başladım.

Ben gömülü database,apache derby i kullandım. Yanlız gömülü olması sebebiyle(netbeans in içinde) netbeans çalıştırarak ancak çalışıyor. yani benim programdaki database işlemlerinin yapılabilmesi için gömülü db yi netbeans olmadan çalıştırmam gerekiyor. Bunu biraz araştırdım apache derby i windows service olarak başlatabilirmiyim diye kayda değer birşey bulamadım. Sonra, acaba dedim bu netbeans neyi kullanarak bu apache derby çalıştırıyor.



İşte, işlem burdan sonra başlıyor. Netbeans içinden bir database oluşturursanız,database dosyasını default olarak "C:\Documents and Settings\ümit(veya sizin bilgisayar adınız)\.netbeans-derby" buraya oluşturur. Ben burda otomasyon programının kullanabilmesi için veteriner adında bir database oluşturdum. Şimdi adım adım netbeans kullanmadan gömülü db olan apache derby i nasıl kullanabileceğimizden bahsedeceğim.

1- Bilgisayarımıza jdk nın kurulu olduğunu varsayarak, apache derby nin default olarak oluşturulan "C:\Program Files\Sun\JavaDB\bin" bu yola, "C:\Documents and Settings\ümit(veya sizin bilgisayar adınız)\.netbeans-derby" yolunda oluşturduğumuz ve üzerinde işlem yapacağımız "veteriner" database ni kopyalıyoruz.

2-"C:\Program Files\Sun\JavaDB\bin" bu yol altındaki "startNetworkServer.bat" dosyasını windows startup(başlangıç) dosyaları arasına koyuyoruz ki bilgisayar her açıldığında apache derby otomatik olarak çalıştırılabilsin.

İşte artık bundan sonra oluşturduğunuz .jar dosyasını yukarıdaki bahsettiğim iki işlemi bir kez yaptıktan sonra gönderdiğiniz gömülü db olan apache derby i kullanan . jar dosyası istediğiniz gibi kullanabilirsiniz...

Kolay Gelsin...


1 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel bir tecrübe oldu...